Novinky458 Italia se dočkalo syna se dvěma turby

458 Italia se dočkalo syna se dvěma turby

-

Ferrari 458 je již od svého vzniku mnohými považováno za nejlepší superauto s motorem uprostřed. Silný čtyř a půl litrový motor s osmi válci do V, maximální rychlostí 325 km/h, zrychlení            z O na 100 km/h za 3,4 sekund a karoserie od legendárního studia Pininfarina. To jsou důvody, proč je 458 Italia tak oblíbená. Ale tato krásná Italka je mezi námi již od roku 2009, což ve světe supersportů stačí na důchodový věk. Scuderia proto přichází s nástupcem této legendy.

Nese název Ferrari 488 GTB. Je poháněna motorem V8 3,9 litru. To zní téměř jako vtip, že nástupce 458 dostal menší motor, ale díky dvou turbodmychadlům je nový motor téměř o 100 koňských sil výkonnější. Tato porce výkonu je přenášena na zadní kola skrze zcela novou inteligentní převodovku, která představuje variabilní rozložení točivého momentu. Díky této technologii si auto samo určí kolik točivého momentu bude kdy přenášet na kola. To se podepisuje i na hodnotách zrychlení. Z klidu na 100 km/h se dostane již za 3 sekundy a z nuly na 200 km/h již za úchvatných 8 sekund. Maximální rychlost nebyla vyslovena přesně, ale mluví se o hodnotách výrazně přesahující 300 km/h.

K těmto číslům nepochybně přispívá i velice zdařilá aerodynamika vozu, které bylo dosaženo díky výrazným prolisům a spoilerům. Dokonce se má jednat o aerodynamicky nejzdařilejší produkční vůz Ferrari vůbec. Tomu svědčí i ten fakt, že novinka produkuje o 50% vyšší přítlak než tomu bylo u předchůdce.

Dostáváme se k designu, který jde ruku v ruce s výše uvedenou aerodynamikou. Design je velice subjektivní záležitostí. Musím ale přiznat, že krom jednoduchého, funkčního designu interiéru mi vzhled 488 na první pohled vůbec nepřirostl k srdci. Neustále jsem ho považoval za  moc hranaté a stále jsem ho srovnával s předchůdcem.

Stačilo ale několik desítek minut a zcela sem se do jeho křivek zamiloval!

Další podrobnosti se dozvíme příští měsíc na Ženevském autosalonu, kde se o pozornost popere právě Ferrari 488 GTB a jeho britský konkurent McLaren 675.

488 back 488 angle 488 butt 488 face 488 488 side 488 interior

Předchozí článekLotus Elise S Cup
Další článekFord GT 2017

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Pořiďte si investiční zlato s kinegramem

Chystáte se investovat do zlata? Pak by vás mohly zajímat investiční slitky od švýcarské rafinérie Argor-Heraeus. Všechny své slitky...

Výkup aut Ostrava a Karviná je teď s penězi na ruku

Chcete prodat automobil, ale nedaří se vám? Autobazary nejeví o automobily od jednotlivců zájem a prodej přes online autobazary...

Galavečer Moto Gala Night, který oslavuje motorsport, se vrací do Prahy!

Sotva skončil první ročník galavečera Moto Gala Night, organizátoři začali pracovat na ročníku druhém. Není se čemu divit -...

Jak fungují klimakompresory a proč jsou důležité pro vaše auto?

Klimatizace je v moderních automobilech nedílnou součástí pohodlné jízdy. Za správným chladícím účinkem klimatizace stojí klimakompresor, který je klíčovým...
- Advertisement -spot_img

Půjčovna sportovních aut: dokonalý dárek pro vašeho miláčka!

Cože, to mu mám koupit vozový park, aby měl vlastní půjčovnu? Né! Tak jsme to nemysleli přece. Nechceme, aby...

Co zařídit při koupi nového auta

Pořízení nového vozu bývá pro řidiče spojeno s příjemnými pocity a první jízda za novým volantem se zpravidla nezapomíná....

Pořiďte si investiční zlato s kinegramem

Chystáte se investovat do zlata? Pak by vás mohly...

Výkup aut Ostrava a Karviná je teď s penězi na ruku

Chcete prodat automobil, ale nedaří se vám? Autobazary nejeví...