LEGENDA JMÉNEM SPIDER

ALFA ROMEO. Neznám příliš mnoho slov, které by dokázaly najednou vyvolat tolik zcela rozdílných emocí, jako právě toto magické slovní spojení. Již desítky let se motoristé celého světa dělí na dvě základní skupiny. Ti, kteří Alfu milují (k tomuto táboru se hrdě hlásím i já) a ti, kteří ji z celého srdce nesnáší, pro jejich pověstnou nespolehlivost a pro mnoho a mnoho dalších důvodů.

Ovšem to, na čem se dokáží shodnout úplně všichni je fakt, že historie této italské automobilky je psána zlatem. Ať už se jedná o vítězství z prostředí formule jedna nebo vytrvalostních závodu. Ale hlavně ot, co dělá alfu alfou a to sice stavba krásných a dechberoucích automobilů!

Na jejich trůně dodnes sedí malý, dvousedadlový kabriolet. Ano přesně tak, řeč je právě o legendární Alfě Romeo Spider!

Původ tohoto roadsteru se datuje od doby, kdy byla vypsána automobilkou zakázka na návrh a výrobu malého sportovního vozu na bázi předchozí veleúspěšné Giulietty. Tuto zakázku získal pro svou společnost Battista Pininfarina. Funkcionáře Alfy Romeo uchvátila ladnost a elegance zaoblených tvarů jeho návrhu. V této době byl tento model označován jako 1600 Dueto.

Výsledný design byl představen v březnu 1966 na Ženevském autosalonu. Necelý měsíc po tomto představení Battista Pininfarina umírá. Ale jeho veledílo se dočkalo téměř nesmrtelnosti. Tento malý sportovní kabriolet se vyráběl od roku 1966 až do roku 1993 v takřka nezměněné podobě. Ovšem nutno podotknout, že pozdější verze byly již poznamenány ztrátou kvality, důsledkem používání levnějších plastových doplňků.

Jednalo se původně o vůz určený výlučně pro vývoz do USA. Zde se v něm měli prohánět pouze bohatí příslušníci smetánky a vybrané společnosti (jak bylo demonstrováno Dustinem Hofmanem v kultovním filmu Absolvent). A o tom vypovídala i jeho cena. Ta se pohybovala ve stejných hodnotách jako Jaguar E, který nabízel nesrovnatelně vyšší výkon a výbavu. Výkonnost nikdy nepatřila mezi přednosti Spideru. Verze osazené největším používaným motorem (1750 cm3) poskytovala výkon pouhých 89 koní a maximální rychlost 170 km/h. Tento nedostatek síly byl byl vykompenzován precisním řízením, přesnými brzdami a skvělým sportovním podvozkem.

Právě pro tyto vlastnosti byla a je Alfa Romeo Spider celosvětová modla neskutečného rozměru.

V dnešní době se s přídomkem Spider můžeme setkat u brilantního malého sporťáku 4C, díky čemuž legenda jménem Spider žije dál.

Přikládáme propagační video na výše zmíněného nejmladšího pokračovatele tohoto slavného rodu:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *