Bezklíčové odemykání a problémy s ním spojené

Bezklíčovým startem všechny možnosti nekončí, právě naopak, teprve začínají. Dálkový start je možná v České republice méně známá funkce, ale v USA je to relativně běžný prvek výbavy nových automobilů. Pravděpodobně to může někomu připadat jako zbytečnost, ale není to tak. Určitě máte zkušenosti s tím, že v zimě se auto ne a ne ohřát. Zejména v případě, pokud vlastníte vozidlo s dieslovým motorem. Pokud i topení ihned nastoupí, trpí tím motor, který zůstává déle studený, což vede k vyšší spotřebě. Řešením bývá přídavné elektrické topení, které je ale zátěží pro baterii. A to hlavně při krátkých jízdách a v zimě, což může způsobit její rychlejší opotřebení. Z tohoto důvodu se zdá být dálkový start jako ideální řešení pro samotné auto a navíc i pro řidiče. Díky nezávislému topení je možné auto předem v zimě vytopit a v létě naopak vychladit. Bez dálkového startu by to však nebylo možné.

Tak, jak pokročila technika v samotném automobilovém průmyslu, pokročila i mimo něj. Kvůli bezklíčovému startu se tak ze zlodějů aut, kteří byli dříve převážně mechanici, kteří museli zlepšovat svůj cit a dovednosti, stávají i zloději amatéři nebo informatici. K tomu, aby se zloději nyní dostali do auta, používají různé elektronické pomůcky. Největším problémem díky globalizaci je, že tyto zařízení jsou reálně dostupné v podstatě komukoliv a navíc odkudkoliv. Zatímco kdysi musel zloděj pracovat na svých schopnostech, nyní pouze stačí, aby dostal dobrý tip na zařízení, které si objedná a může jej používat. Od tohoto momentu si může vybírat, se kterým automobilem konkrétní značky nebo modelu odjede. Videa s těmito zařízeními bylo možné najít i na YouTube, později však byla odstraněna.

„Nejmodernějším“ způsobem odcizování vozidel, zejména při těch s bezklíčovým odemykáním a startováním, bývá zesílení signálu mezi automobilem a klíčem. Elektronika auta je tak v domnění, že klíč se nachází v blízkosti auta. Tímto způsobem se auto odemkne, zloději nastartují a odcházejí. Asi se ptáte, jak je možné, že takové vozidlo odjede, když se přeruší signál mezi autem a klíčem. Odpověď je jednoduchá. Z bezpečnostních důvodů jsou auta naprográmována tak, že i po přerušení signálu zůstává auto nastartované a pojízdné. Jediným nepříjemným prvkem pro zloděje tak zůstává hlasitá signalizace v interiéru při nepřítomnosti klíče. Od tohoto momentu tak mají zloději celé auto pod kontrolou. Ti více zkušení zloději samozřejmě motor po cestě do cílové destinace nevypínají.

Pokud by měly automobily nainstalován běžný alarm od výrobce, tak ten v podstatě zloději deaktivují se samotným odemknutím. Pokud mají vozidla nainstalován autoalarm od jiného výrobce, komunikace mezi automobilem a dálkovým ovladačem pracuje podle jiných parametrů, jejichž odhalení trvá podstatně delší dobu. Samozřejmě i běžný alarm od výrobce je lepší, než žádný. V případě jeho absence by se zloději do auta dostali rozbitím nebo poškozením vozidla a nikdo by o tom ani nevěděl.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *