Z historieFerrari F40 - italská legenda

Ferrari F40 – italská legenda

-

Jedno z nejslavnějších a nejkrásnějších supersportů, jaké kdy byly vyrobeny. I těmito výroky je často Ferrari F40 popisováno. A zcela určitě po právu. Přes to, že je v současné době již téměř pětadvacet let staré, stále vzbuzuje stejné emoce.

Ferrari F40 je posledním vozem automobilky Ferrari, na který ještě dohlížel sám velký šéf – Enzo Ferrari. O rok později totiž zakladatel této automobily v úctyhodných devadesáti letech zemřel. Na světě ovšem po sobě zanechal nesmazatelnou stopu, ještě zvýrazněnou právě tímto vozem. F40ka vznikla vlastně i jako dárek automobilce k čtyřicátým narozeninám, odtud tedy pochází název.

Kořeny tohoto vozu můžeme hledat především v jeho předchůdci, tzn. Ferrari 288 GTO. Těmito vozy se chtělo Ferrari dostat ze stínu konkurenční německé automobilky – Porsche, která již v té době prosperovala především z modelu Porsche 911. Ovšem s příchodem Ferrari F40 se toho hodně změnilo.

VIDEO: Jeremy Clarkson v Top Gearu by si vybral Ferrari F40, jako nejlepší supersport všech dob ..
[iframe width=“80%“ height=“350″ src=“http://www.youtube.com/embed/R3lgehIWXC8″]

Designu vozu se ujalo designérské studio Pininfarina, které mělo již v té době s Ferrari velké zkušenosti díky modelům jako Testarossa či Daytona. Výsledkem byl krásný design, ovšem také funkčně velice dobře propracovaný. Především i dnes stále ohromuje výborně řešená aerodynamika vozu. I díky výborné aerodynamice tak mohlo Ferrari F40 dosahovat velmi vysokých rychlostí. Také bylo ve své době nejrychlejším sériově vyráběným automobilem světa, a to až do příchodu Lamborghini Diabla.

F40ka byla take velice lehká, jelikož byla téměř výhradně vyrobena z uhlíkových vláken, tedy materiálu hojně využíváného i dnes. Vůz se dodával také pouze v jedné barvě, klasické rudé barvě Ferrari.

O výkon Ferrari F40 se staral vidlicový osmiválec o objemu 2.9 litrů s pravoúhlým rozevřením válců, kterému navíc pomáhaly dvě turbodmychadla. Výsledek byl nejen v té době úchvatný – 478 koňských sil. Zadní náprava pak byla poháněna skrze pětistupňovou převodovku.

I když byla F40ka vyráběna především jako závodní auto, díky více jak třináctistům vyrobneným kusům můžete potkat tento vůz i na obyčejné cestě. Ovšem vybavenost vozu odpovídá jeho určení. Nenajdete zde žádné komfortní funkce jako klimatizaci a podobně, místo toho na Vás čekájí jen řídicí mechanismy.

Ferrari F40 – italská legenda
[iframe width=“80%“ height=“350″ src=“http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Ferrari&m=1987-F40″]

Předchozí článekKen Block zničil Fiestu WRC
Další článekHyundai Blue2

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Co zařídit při koupi nového auta

Pořízení nového vozu bývá pro řidiče spojeno s příjemnými pocity a první jízda za novým volantem se zpravidla nezapomíná....

Kouknu a vidím, aneb jak daleko je vidět před kapotu

Výhled z auta je pro řidiče důležitým aspektem k tomu, aby se mohl na silnicích pohybovat bezpečně. Často chybně domnívanou předností...

Jak opravit promáčkliny karoserie? S metodou PDR se jich zbavíte rychle, efektivně a šetrně

Auto je vizitkou každého řidiče. Jak se o něj staráte, kolik péče mu věnujete a jak často jej čistíte,...

Sluneční clony do auta

Sluneční paprsky v létě nabírají na síle a při jízdě autem dokáží být pořádně nepříjemné. Vatovou chvíli přichází na řadu...
- Advertisement -spot_img

Doplňky do automobilů

Možností, jak vylepšit váš automobil, je mnoho. A doplňků k automobilu ještě víc. Existují doplňky, které rozzáří a podtrhnou karoserii...

Čeká vaše auto oprava? Vybavte ho kvalitními díly

Nezáleží na tom, jaký typ, značku nebo provedení vozu preferujete, jedno je totiž naprosto jasné. Co mu dáte, to...

Co zařídit při koupi nového auta

Pořízení nového vozu bývá pro řidiče spojeno s příjemnými...

Kouknu a vidím, aneb jak daleko je vidět před kapotu

Výhled z auta je pro řidiče důležitým aspektem k tomu, aby...