XL1 Concept od Volkswagenu

V Kataru na Qatar Motor Show představil Volkswagen svůj nový litrový prototyp  XL1 Koncept. Tento prototyp měl již dva předchůdce prototyp 1-litre z roku 2002 a koncept L1. XL1 Koncep vychází z eLjedničky a je to další krok vývoje hybridních automobilů zítřka.

XL1 Koncept má spotřebu na 100 km 0,9 litrů nafty a vypouští 24 gramů CO2 na kilometr, podle VW je to nejefektivnější vozidlo na světě. Tento koncept je 3,88 metru dlouhý, široký je 166 a vysoký 115 cm, cestující sedí „klasicky“ vedle sebe, v modelu L1 řidič a spolujezdec seděli zasebou jako v kokpitu stíhačky. Aby konstruktéři VW dosáhli co nejmenší spotřeby museli snížit i hmotnost vozu co nejméně. Výsledkem je 795 kg, kterých dosáhli pomocí uhlíkových vláken, kol z hořčíku pod kterými jsou brzdové kotouče z keramiky, část podvozku je z hliníku.

Srdcem prototypu je hybridní systém kde spolupracuje dvouválcový hliníkový turbodiesel 0,8 litru (48 koní a 120 Nm) splňující  Euro 6 a elektromotor (27 k a 100 Nm). Motor je schopen krátkodobě vyvinout až 140Nm kroutícího momentu. 0.8 litrový  motor vznikl rozpůlením klasické 1.6TDI který známe ze škodovek.  Převodovka je zde dvouspojková sedmistupňová  DSG a přenáší výkon na zadní nápravu.  K co nejmenší spotřebě přispívají velkou měrou i pneumatiky které musí mít co nejmenší valivý odpor. Z tohoto důvodu je prototyp osazen vepředu rozměrem  115/80 R15 a v zadu 145/55 R16. Maximální rychlost u XL1 je 160km/h a z 0 n a 100 se vyhoupne za 11.9 sekund.  Celkový dojezd na plně nabité baterky a naplněnou desetilitrovou nádrž je 550 kilometrů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *