asdfsad

AutoDesire

VYPLATÍ SE KOUPIT VOZIDLO PO NEHODĚ?


Vozy po nehodě lákají cenou, ovšem riziko ztráty peněz je příliš vysoké. Jak tedy odhadnout, jestli se Vám investice vyplatí?

Určitě to není snadná záležitost, proto nákup auta po nehodě, poškozeného nebo opraveného, je kamenem úrazu i pro odborníky. Pokud se v autech nevyznáme a nemůžeme se spolehnout na pomoc profesionálů, neměli bychom se nechat svést touhou ušetřit za nákup takového vozu. Může se totiž stát, že narazíme na načekané výdaje, které nás přivedou k zoufalství.

Všeobecně platí, že čím je auto starší a levnější, tím je menší šance, že nákup poškozeného exempláře bude výnosný. Můžeme totiž narazit na problémové nalezení náhradních dílů a originály můžou být opravdu velmi drahé. Pokud si vyhlídnete vozidlo, které by podle nás mohlo být dobrou investicí, neměli bychom ho ihned odepsat. Ne všechny nehody musí mít vážné důsledky, občas dokonce šíleně vypadající poškození je možné odstranit malými náklady. Všechno závisí na konkrétním případě.

Poškozené auto

První a důležité pravidlo, pokud jde o nákup poškozeného auta, zní, že si jej v žádném případě nemůžeme koupit jen po prohlédnutí fotek. I když nám připadá, že prodávající nafotil poškození z každé možné strany, měli bychom vidět to, co chceme koupit. I když jsme zkušeným mechanikem nebo klempířem nebo ukážeme takové osobě ony fotografie, nic nám nenahradí to, že auto uvidíme na vlastní oči. Auto si jdeme prohlédnout s důvěryhodným a zkušeným mechanikem. Dobrý nápad je i vzít auto do servisu, i kdybychom měli objednat odtahové vozidlo. Tento přístup nám umožní dobře odhadnout rozsah poškození a tím pádem i náklady za opravy. Určitě je třeba soustředit pozornost na to, jestli vystřelily airbagy. Jejich obnova totiž stojí opravdu hodně. Občas je třeba dokonce vyměnit celou palubní desku!

Pokud budeme kupovat poškozené auto, musíme zkontrolovat jeho VIN kód, např. v servise autodna.cz. Tam poznáváme podrobnou historii auta a zkontrolujeme, jestli se jednalo o první havárii vozu. Může totiž vyjít najevo, že se už dříve vozidlo účastnilo nehody. Pro nás to představuje další nástrahy.

Opravené auto po nehodě

Vozidlo, které se účastnilo dopravní nehody a bylo opraveno, nese ještě více rizik než poškozený exemplář. Jelikož jsme nebyli svědky jeho oprav, nemáme jistotu, že do funkčního stavu bylo přivedeno vhodným způsobem. Ideální je situace, kdy v ASO bylo opraveno originálními náhradními díly v souladu s technologií výrobce. Pak by i nadále mělo splňovat bezpečností parametry stanovené pro tento model. Ovšem je Vám jasné, že v Česku toto není běžný postup. Spíše se setkáváme s vozidly, jejichž oprava byla provedena při nejnižších možných nákladech.  V takovýchto vozech se nemůžeme již cítit plně v bezpečí. Bohužel se stává, že poškozená vozidla kupují obchodníci, aby je mohli co nejlevněji opravit na používaných součástkách, a pak se je snaží prodat neopatrným klientům. Na internetu je možné taky najít četné příběhy lidí, kteří koupili auto de facto složené ze dvou nebo třech totálně rozbitých kousků. Bezpečnost cestování v takovém autě je prakticky nulová!

Právě s ohledem na bezpečnost nákupu havarovaného vozidla nebo poškozeného vozu je velmi riziková záležitost. Nikdy by pro nás finanční problémy neměly být důležitější než život a zdraví naše, našich blízkých a jiných osob pohybujících se po silnici. Kupujme tedy jenom ty vozidla, která nevzbuzují pochybnosti nás a odborníků, které si k tomuto účelu pronajmeme.

 

Sponzorovaný článek


Reklamu na tomto webu zajišťuje MediaPartner.cz | Kontakt