Se Škodou Karoq přichází nová éra SUV modelů

Otevřete oči. Přichází Karoq. Škoda Karoq. Nástupce vozu Škoda Yeti se v květnové slavnostní premiéře poprvé představil ve Stockholmu v Artipelagu – muzeu moderního umění a dostál všem očekáváním. Škoda Karoq působí jako zkrácené dvojče Kodiaqu a blízký příbuzný Seatu Ateca. Přestože Škoda Karoq díky technickým parametrům a rozměrům má velmi blízko k novému typu SUV, je svým způsobem jedinečná. Proč, si vysvětlíme níže.

Světlomety, uspořádání interiéru i vzhled exteriéru

Škoda Karoq je kompaktní SUV, jež nahrazuje typ Yeti a technicky se přibližuje k vozu Seat Ateca. Od Kodiaku se vyjma rozměrů liší tvarováním předních a zadních světel. Full LED světlomety Karoqu se směrem ke kraji tak nezužují a zadní svítilny, ač mají typický světelný podpis ve tvaru písmene C, nezasahují tolik do pátých dveří. Detaily v interiérovém uspořádání i exteriéru Škodu Karoq výrazně odlišují od vozů Yeti. Například zadní sedadla, jež se k vozům prodávají za příplatek, lze z aut úplně vyndat. U SUV modelu Škody Karoq je pro mnohé motoristy podstatný objem kufru. Škoda Karoq nabízí auta s objemem 521 litrů, respektive 1810 litrů při sklopených zadních sedadlech.

Digitální přístrojový pult a infotainment s ovládáním gesty

Absolutními novinkami jsou digitální přístrojová deska a infotainment s ovládáním gesty. Škodovka přichází se čtyřmi typy infotainmentu: Swing, Bolero, Amundsen a Columbus. Vrcholná verze Columbus je připravena na ovládání v rámci gestikulace řidiče či spolujezdce. Pohyb ruky v místě nad středovým panelem bude kontrolován kamerou. Nejprve bude možné pohyby ruky ovládat posun obrazovek, ostatní funkce bude Škoda přidávat postupně. Přístrojový panel má přepínatelné režimy zobrazení. Jedna možnost například umožňuje rozšířit mapy v navigaci téměř přes celou šířku displeje.

Benzinové a dieselové motorizace Karoqu

Primární motorizace Škody Karoq je kontroverzní litrový tříválec 1.0 TSI, místo 1.4 TSI natoužila moderní jednotka 1.5 TSI s vypínáním válců. Dieselový motor 2.0 TDI má 110, nebo 140 kW a pouze nejsilnější dieselové motory 1,5 TSI/110 kW ovládají vozy s pohonem na všechna kola. Kola můžou být s průměrem 16 až 19 palců. Jinak jsou Škody Karoq nabízeny v jedenácti verzích motorizací, kdy spektrum motorizací potěší spíše příznivce dieselu.. Výbavu typu Ambition je možné zaměnit za Normal, Sport, Eca a Individual. Čtyřkolky mají verze Snow a Offroad.

Proč právě Škoda Karoq?

A kde se vzal název Škoda Karoq? Jak tvrdí samotní představitelé koncernu, inspirací k pojmenování byl jazyk obyvatel ostrova Kodiak, v němž slovo kaaraq označuje právě automobil. Dvanáctiletý hoch z ostrova vyslovil kaaraq a překlad jiného slova qarruk – šíp daly vzniknout označení Karoq.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *