Jaké inovace přinese Volkswagen v rámci svých motorů?

Kromě toho, že má automobilka Volkswagen v plánu v budoucích letech směřovat svou výrobu směrem k elektromobilům a hybridům, nezapomíná ani na klasické automobily. A k nim přirozeně patří i naftové a benzinové motory. Jelikož i v této oblasti nejsou inovace ničím výjimečným, můžeme se společně podívat na to, jaké motorizace si Volkswagen připravil na následující roky.

Je zde nová patnáctistovka

Ta je pravděpodobně tou nejzajímavější novinkou, kterou můžeme v souvislosti s automobilkou Volkswagen zmínit. Aktuálně totiž mezi nejrozšířenější benzinové motory patří ty o objemu 1.4 a 1.6 litru. To by se ale mohlo změnit, jelikož aktuálně to vypadá, že by je mohl kompletně nahradit motor o objemu 1.5 litru. Ten by měl být dostupný v několika výkonnostních verzích. To by v budoucnu mohlo znamenat, že se Volkswagen definitivně zbaví i benzinového motoru 1.8, který bude touto verzí také nahrazen. Proto pokud chcete motor s objemem 1.8, koukněte se na ojeté vozy Volkswagen.

1.5 TSI Evo EA 211

I když je to název více než krkolomný, není třeba se obávat jakéhokoliv nepochopení. První zajímavostí bude zcela určitě nové turbodmychadlo, které bude unikátní hlavně v tom, že nabídne variabilní nastavení lopatek. Druhou inovací je použití takzvaného Millerova cyklu. To znamená průběžné upravování spalovacího procesu tak, aby se kompresní poměr přiblížil klasickým turbodieselovým motorům.

Co se chystá dále?

Novinky Volkswagenu určitě nekončí, jelikož v plánu je například také zvýšení vstřikovacích tlaků, stejně jako například využití variabilního olejového čerpadla, nebo agregáty, které umožní automatickou deaktivací válců během jízdy. To vše by mělo mít primárně vliv na celkovou spotřebu, ale i na emisní limity, které automobilku poměrně nedávno výrazně potrápily.

Přečtěte si také: Auto snů levně? Z bazaru!, Německo plánuje velkou podporu elektromobilů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *