AutoDesire

Ford GT 2017


Na Detroitském autosalonu předvedl pravděpodobně nejpůsobivější prezentaci americký Ford. Připravil si neuvěřitelné novinky, včetně nové série super výkonných vozů. Tato flotila obsahuje skvosty jako jsou Focus RS a Mustang Shelby. Její vlajkovou lodí není nic jiného, než znovuzrozená legenda Ford GT s označením 2017.

Málo který automobil s emblémem Fordu na kapotě má tak pozoruhodný původ, jako právě Gtčko. Jeho historie sahá až do roku 1963. Tehdy se Ford po neúspěšném pokusu odkoupit Ferrari rozhodl, že jediným způsobem, jak ukázat svou převahu, je porazit italskou automobilku na dráze. Jako základní kámen byl vybrán vůz Lola GT od britského výrobce závodních vozů Lola Cars. Díky tomuto spojení se roku 1964 postavily na start závodu 24 hodin Le Mans rovnou 3 Fordy GT4O. Tento závod byl sice pro americký tým propadák (ani jedno auto nedojelo do cíle), ale zrodila se zde legenda, která dokázala jako jediná porážet v 70. letech italské plnokrevníky.

Pro připomenutí této slavné éry Ford opět rozjel výrobu GT od roku 2005 až do roku 2006. Vyrobeno bylo přes tři a půl tisíce vozů a jedním z jeho majitelů byl i slavný Jeremy Clarkson.

Konečně se dostáváme k jádru tohoto článku. Tím je druhá generace Fordu GT, který byl představen před pár dny v Detroitu a strhl na sebe neskutečnou míru pozornosti. Není se čemu divit. Jeho nový design je dechberoucí. Jednoduché křivky se zde nádherně mísí s funkčními aerodynamickými prvky. Z každého úhlu pohledu je všem jasné, s čím mají tu čest. Naprosto nic nezůstalo při starém a každá jednotlivá část prošla obrovskou proměnou. Ani nevím proč, ale z celého vozu mě nejvíce zaujala jeho zadní část. Mohl bych se hodiny kochat pohledem na linii, kruhový výfuků a nádherně zářících koncových světel, která jsou podtržena nenápadným difuzorem.

Největší překvapení se však skrývá v kabině. Většina aut z USA mě vždy odradí svým nepřehledným interiérem. V „gétčku“ je tomu ale jinak. Naleznete zde velké množství různých knoflíků a tlačítek, ale jednoduše je nevnímáte, všímáte si jen semišového volantu a jednoduchosti, kterou na vás interiér dýchá.

 GT In

Větší modernizací však prošel motor. Velký, žíznivý, přeplňovaný motor V8 o objemu 5,4 litru byl nahrazen moderním V6 Eco Boost 3,6. Ovšem není to žádný motůrek z Fiesty, nýbrž nejvýkonnější Eco Boost, co kdy Ford postavil. Údajně produkuje přes 600 koní.

Jak již z název vyplývá do prodeje by se měl dostat kolem roku 2017.

GT back


Reklamu na tomto webu zajišťuje MediaPartner.cz | Kontakt